Vad är viktigast?

Vad är viktigast egentligen?

Resultat på tävling eller vänskapen och kärleken till din vän – Hästen!

 

För mig är det vänskapen och kärleken till hästen..

 

Visst kan man kombinera tävling och kärlek, men hur många kör rent ut på det??

Har tänkt på det när jag varit och tittat på tävlingar att det inte är många som klappar sig häst om inte rundan gått kanon bra.

 

Men tvärt att tänka på är att en klapp eller att stryka hästen över halsen är lugnande, och har man då en stissig häst eller kraschat ett hinder och den blivit rädd, stryk den över halsen, den kanske inte bli kolugn men den blir inte heller värre..

 

Jag vet faktiskt att det funkar, då jag testat ett antal gånger på många olika hästar, welsh korsning, nordis, arab, fjording, halvblod, ja du fattar, jag vet att det funkar..

 

But back to the point..

 

Man kommer långt med bara ett vänligt ord och en klapp, att bli sedd helt enkelt, det gäller nog alla varelser på jorden, man vill känna sig sedd och älskad..

 

Jag rider en nordsvensk ibland.. (blivit väl lite nu det senaste dock :( )

Men det jag försöker göra med honom är att se till att han får ha roligt, rida ut, hoppa lite, busa och leka, rida barbacka, grimma grimskaft, ja se till att ha lite roligt helt enkelt, rejsa i skogen är en klar favorit för oss båda..

 

Men i vårt fall är det han som stått för kärleken..

Jag tycker det är jättekul att tävla men jag är lite feg av mig så hästarna får visa mig att det går att hoppa högre än 90 cm utan att dö, du fixar ett dressyrprogram utan missar..

 

Emil är kanske inte den som är mest lämpad för höga höjder, men vem bryr sig? Hoppar han så gör han, tycker han det är kul så kör vi.. Allt är upp till hur länge och mycket han vill..

 

Kärlek och vänskap..  två olika ord, men i grund och botten samma..



Kommentarer
Postat av: sofia

sv: aw tack Ida! :)

2011-10-30 @ 17:53:48
URL: http://teamrs.blogg.se/
Postat av: Victoria

Härliga bilder :)

2011-10-30 @ 22:45:44
URL: http://evvm.blogg.se/
Postat av: Paulina

Jättefina bilder!

2011-11-03 @ 10:06:14
URL: http://fotopaulina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0