Ridningen igår

Red ju Emil igår som jag sagt innan..

 

Han kändes helt okej, var rätt pigg och framåt, bråkade lite med att inte vilja svänga åt ena hållet och inte gå på spåret men det va bara en liten stund när han började bli trött, sen bocka han i fattningarna som vanligt, dock testade jag att fatta på lång tygel och verkligen få honom att ”springa” in i fattningen och då bockade han faktiskt inte, kan ju vara så att han hade hunnit bli trött också men i alla fall..

 

Vi hoppade lite också, eller hoppade och hoppade, gick över hinder, ja de gjorde han faktiskt, han är inte en sån som stannar om man skrittar fram till hindret, nej, Emil ska över vilket slutade med att han rev det för benen hans inte var långa nog, så går det när man inte har långa fullblodsben utan korta nordisben, men man kan ha kul ändå! Men några skutt blev det oxå, när han faktiskt lyfte på alla fyra benen :)

 

Sen släppte jag honom, men det va inte så kul idag tyckte han så han ville mest stå och gosa så vi testa att backa genom att peta med ett spö på hans framben och det gick jättebra, sen peka jag med spöet på rumpan och då snurrade han..

 

 

Duktiga polle<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0