Trygga hästar

Jag släppte ju som sagt Emil i ridhuset och det stod en massa hinder framme så jag tänkte att han kan väl hoppa lite över något och det var vågplanket som stod bäst till så jag drog ut det lite till kanten och la upp det lågt, kanske 30 cm först och han travade över ett par gånger innan vi höjde till ca 50-60 cm och även de gick kanon, han kom knas två gånger men smart som han är rädda han det ändå, rev ett men so what ;)

Höjde till ca 80 och de hoppa han som ingenting så nu har jag fått bevis på att Lilleman han kan allt han också♥

Dock visste jag redan innan att han kunde.

 

Nu undrar ni säkert – ”Och vad har det med trygga hästar och göra?

 

Ja, Emil han hade inte hoppat ”bana” med fägglada hinder innan denna rundan i sommras, det var första gången han och jag hoppade hinder i följd överhuvudtaget.

 

 

 

Och ser ni? Han tvekar inte ens!

Han brydde sig inte om ett enda hinder, vissa av hästarna som hoppat hindren förr nita på dom, så gissa vad jag var stolt över, jo att han bara tog tag i uppgiften att gå över hindren :)

 

Det är de jag menar med trygg, han vet att ingen gör något han inte skulle klara så han litar på en och det är härligt, han är trots allt bara 4 år.


Kommentarer
Postat av: Lisa - Dressyrfocus.blogg.se

Haha så söööt!

2011-11-07 @ 17:18:04
URL: http://dressyrfocus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0