Nu säger jag godnatt!

Ska sova nu..

Tandläkaren kl 15,10 imorgon, mormor kör mig dit..

 

Sen blir det stallet efter det och rida på Emil♥

 

Intagning av hans hagpolare oxå, får jag inte glömma..

 

Ett stort fullblod :) Fin tycker jag allt han är, men stor...

 

Funderar på om jag ka försöka mig på LB:1 eller LD:1 och rida igenom det imorgon kanske??

Och hålla på med galoppen, fattningarna är okej på lång tygel men på kort kommer bocksprången..

Sen får vi försöka hålla igång galoppen mer än ca 10 meter..

Är inte tillräckligt hjälpsam med att hålla honom underrättad med att galoppen skall vara tills jag säger stopp..

Skall oxå tänka på att sitta till ordentligt i sadeln och inte tippa fram, ner med hälen och upp med blicken, bak med axlarna, ihop med händerna..

 

 

Men ja ni får höra mer imorgon kväll hur ridningen gick och vad vi gjorde, kanske slutar med att vi gör något helt annat :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0