Gissa vad jag vet att jag e kass på!

Asså min sits i ridningen lämnar ju en hel del att önska och det vet jag mycket väl om, sen att man tydligen aldrig blir nöjd med hur man rider det är en annan sak.. Tror aldrig jag kommer bli nöjd, men iaf så är det något jag måste träna mycket på som ni kan få se på dessa filmer, sen kan ni få skriva vad ni tycker..

Jag och Dolly... Dålig kvalite

 


 

Jag och Lennart hoppar i somras, Dressyrsadel..



Emils första "tävling"..  lutar mig framåt när jag driver på honom och då får det motsatt effekt, han bromsar och då blir det att jag vill "lyfta" honom över hindret... att jag aldrig lär mig..






Jag tycker iaf att jag borde kunna trampa ner hälen betydligt mer för som det är nu glappar hela skänkeln om jag ska fatta galopp, dels för att herrn inte är så enkel och dels för att jag inte trampar ner hälen samtidigt som jag gör galoppskänkeln och så lutar jag mig framåt för mycket..

Sen tittar jag ner alldeles på tok för mycket..  Finns säkert mer, men det är bara det jag stör mig på..

 

Rider oftast med ”för långa” tyglar enligt många men jag vill att hästen skall gå själv och inte hänga i handen, att kunna bära sig själv så att säga..

 

Sen så tittade jag igenom filmen från igår och hemskt vad jag stör mig på att jag hade tjocktröja på mig, det ser ut som om jag är jätte fet och inte var det smickrande med västen under heller, Note for me : Ha inte tjocktröjan över västen..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0