11/11/2011 Ridpass med Emil!

 

 

Vad gjorde vi: Red i ridhuset, först med sadel och sen barbacka, red LB:1 i trav och skritt för ville inte riktigt försöka mig på galoppvolt och ökad galopp barbacka ännu..

Sen testade vi om han brydde sig om det satt två på hans rygg men det var lika lugnt som vanligt och efter det koppla jag fast en longerlina som töm, men det var lixom, ”Vad är det du vill?”  Det får vi allt öva på :)


Hur gick det?: När jag hade sadeln så kändes han spänd och inte riktigt samarbetsvillig, men eftersom att jag rider så pass mycket barbacka vet jag inte riktigt hur han brukar vara med sadel på..

Har typ ridit 8 gånger med sadel på resten barbacka..

Men oh my God! Vilken härlig trav grabben fick :)

Tillomed den ökade va kanon och inte en enda gång flöt han ut i volterna, så jag är så nöjd så med honom, han gör alltid så gott han kan! :)

Vad kan jag tänka på till nästa gång?: Att få honom mer nöjd, longera innan kanske men det är inte riktigt hans grej, skall även fråga om han är tömkörd ordentligt och om han har grejer för det för isåfall ska vi testa J  Kolla om jag kan använda den bomlösa igen snart..

Vad ska jag göra nästa gång?: Rida ut kanske, beror på vad som känns bäst den dagen :)

Kanske rider i repgrimma..


I Love You♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0