1 - Bild på en speciell häst och varför den e speciell..

Hästen jag valde heter Lennart och han är speciell därför att det var han som fick mig att våga starta en LB:1 på klubbtävling, att ens få mig att testa dressyr gör honom speciell och tack vare honom tycker jag numer det är väldigt roligt :D

Sen är han den häst jag litat på till max, han har hjälpt mig komma över hopprädslan på högre hinder med storhäst och han fick mig över en 115 cm hög oxer, jag fattar fortfarande inte hur dock!

 

En herre som alltid gör sitt bästa och allt man ber honom om, han blir sur på sig själv om han misslyckas och han älskar att jobba..

 

Finns få hästar jag verkligen vågar saker ihop med, men Lennart är en av dem, trots att han bockar i galoppen, hoppar så man nästan flyger av och drar gärnet på ängen så man tror man inte ska få stopp, så litar jag på honom..

Visst måste man lära sig att lägga honom lite längre ifrån hindret om man vill undvika att känna att man håller på att flyga av, visst får man tänka till en extra gång om man känner för att hoppa barbacka, och sen är han inte trafiksäker, men han litar på sin människa på ryggen och skulle inte kasta sig iväg i panik..

 

På det stora en kanon härlig häst som betytt väldigt mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0