Speciella hästar genom åren : Driffi♥

Driffi

1992

Gotlandsruss

Jag har aldrig haft någon egen häst men de närmsta jag kommit är Driffi..

Ett super mysigt russ sto som lärde mig väldigt mycket under ett år, hon är även den häst som jag haft hand om längst..

Det är genom henne jag fattade tycke för busiga ponnyer, för busig det var något som de då 11 år gamla lilla stoet var och hon hade en vilja av sten och var envis till tusen men när hon gav med sig så var det en underbar känsla som kröp fram..

Galopp på grus vägen från vårat hus och bort till hagen.. Att hoppa gillade hon och vi hoppade en hel del inne i hagen, över stockar och diken, små hinder som växte till 85cm..

Ponnyn va inte ens 130cm hög men hoppade allt man bad henne om.. Jag hade en fantastisk sommar ihop med henne..

Men sen kom vintern och jag lämnade henne hos hon som hyrt henne åt mig och då var jag bara där ibland.. varför vet jag inte, kanske för att jag visste att hon skulle åka, kanske tröttnade jag..

Men en sak vet jag och det är att hon alltid kommer ha en plats i mitt hjärta, de tokiga lilla russet..

Saknar dig Driffi…






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0